جام جم آنلاین از شرایط جوی روزهای پیش‌رو گزارش می‌دهد

تهران را باد می‌برد؟ | خطر غرق شدن شناورها در آب‌های خزر

کارشناسان سازمان هواشناسی برای امروز و فردا وزش باد شدید را در تهران پیش‌بینی می‌کنند. به همین دلیل به شهروندان توصیه می‌شود در این مدت از تردد غیر ضروری در شهر خودداری کنند.
کارشناسان سازمان هواشناسی برای امروز و فردا وزش باد شدید را در تهران پیش‌بینی می‌کنند. به همین دلیل به شهروندان توصیه می‌شود در این مدت از تردد غیر ضروری در شهر خودداری کنند.
کد خبر: ۱۴۰۳۱۹۴

به گزارش جام جم آنلاین، مدیریت بحران استان تهران به دلیل احتمال وزش باد شدید در استان تهران هشداری در سطح زرد صادر کرده‌ است و از شهروندان خواسته امروز و فردا نکات ایمنی را رعایت کنند.

حامد یزدی مهر، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در این باره می‌گوید: با توجه به وزش باد شدید بهتر است، شهروندان هنگام تردد در شهر مراقب باشند‌ و‌ از کنار سازه‌های سست و نیمه‌کاره و درختان کهنسال عبور نکنند.

‌آن طور که او توضیح می‌دهد، براساس بررسی‌های سازمان هواشناسی امروز و فردا در تهران شهروندان شاهد وزش باد شدید خواهند بود.‌‌

افزون بر این احتمال‌  دارد که گرد و غبار نیز شهر تهران را فرا بگیرید. یزدی مهر در این باره عنوان می‌کند: احتمال نفوذ و گسترش  گرد و خاک نیز وجود دارد. به همین دلیل ‌شاهد افت کیفیت هوا و دید در شهر خواهیم بود و در چنین شرایطی توصیه می‌شود، بیماران تنفسی و سالمندان در فضای باز تردد نکنند.‌

او با اشاره به اینکه مدیریت بحران استان تهران در آماده باش کامل قرار دارد به کشاورزان ‌ توصیه می‌کند، نسبت به محافظت از محصولات و تاسیسات کشاورزی خود اقدام کنند.‌

صادق ضیاییان، رییس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی نیز درباره شرایط  جوی تهران عنوان می‌کند: پیش بینی می‌شود امروز، شنبه شهروندان وزرش باد شدید را در برخی ساعات تجربه کنند و دمای هوا نیز حداقل 14 و حداکثر 25 درجه سانتی‌گراد باشد.

آن طور که او توضیح می‌دهد، فردا یکشنبه نیز آسمان تهران نیمه‌ابری است و در برخی ساعات وزش باد شدید اتفاق خواهد افتاد.‌

توفان در استان‌های شمالی

تهران را باد می‌برد؟ | خطر غرق شدن شناورها در آب‌های خزر

نتایج گزارش‌های سازمان هواشناسی نیز از این حکایت دارد که شهروندان در استان‌های شمالی نیز وزش باد شدید را تجربه خواهند کرد.

‌براساس گزارش سازمان هواشناسی می‌توان گفت از  عصر امروز وزرش باد شدید در استان‌های شمالی آغاز خواهد شد و تا ظهر فردا یکشنبه ادامه خواهد داشت.

در گزارش سازمان هواشناسی در توضیح این شرایط آمده است؛ افزایش سرعت وزش باد در سواحل استان مازندران به بیش از 40 نات طی شب شنبه تا بامداد می‌رسد. علاوه بر این ‌ ارتفاع امواج نیز‌ تا  2.7 متر ‌افزایش خواهد یافت.

‌به این ترتیب ‌مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان‌ شاهد چنین شرایطی خواهند بود.

کارشناسان درباره ‌ مخاطرات این شرایط معتقدند،‌ احتمال غرق شدن شناورهای کوچک و متوسط صیادی و گردشگری، غرق شدن شناورهای نیمه سنگین و اختلال در تردد شناورهای سنگین و فوق سنگین‌ وجود دارد.
به همین دلیل به افراد توصیه می‌شود از‌ غواصی، شنا و  تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و قایق‌های صیادی و مسافربری خودداری کنند.

 ورود سامانه بارشی از دوشنبه

تهران را باد می‌برد؟ | خطر غرق شدن شناورها در آب‌های خزر

براساس نقشه‌های هواشناسی  اغلب مناطق کشور امروز و فردا وزش باد و بارش پراکنده را شاهد خواهند بود.

صادق ضیاییان، رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی نیز درباره شرایط جوی روزهای آینده عنوان می‌کند: برای امروز و فردا وزش باد شدید و بارش پراکنده را در مناطقی مانند ارتفاعات مرکزی البرز، آذربایجان شرقی و غربی، ارتفاعات خراسان شمالی، رضوی و  جنوبی شاهد خواهیم بود.‌

آن طور که او توضیح می‌دهد از ظهر روز دوشنبه این هفته نیز یک سامانه بارشی از سمت شمال غرب وارد کشور خواهد شد و به این ترتیب علاوه بر این منطقه در روز سه‌شنبه، بیست و دوم فروردین  نیز شهروندان در غرب و جنوب غرب کشور‌ شاهد بارش باران خواهند بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها